گزارشات BI
گزارشات BI امکانات قابل توجهی را برای مدیران کسب و کارها فراهم میکنند. این گزارشات در پی فرآیندهای خاص و با اهداف مهم تهیه میشوند. هوش تجاری میتواند مدیران را در فرآیند تصمیم گیری هوشمندانه، همراهی نماید. این تکنولوژی مدرن، مزایای بسیار زیادی را در بر دارد.
لذا بسیاری از کسب و کارهای پیشرو و موفق، اقدام به بهره برداری از این نرم افزار کاربردی خواهند نمود. از جمله فواید تهیه این گزارشات، میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
مزایای مهم گزارشات BI کدامند؟
- سرعت و سهولت در انجام فرآیندها:
یکی از مهمترین مزایای گزارشات BI اخذ تصمیمات هوشمندانه با سرعت و سهولت بسیار زیاد است.این گزارشات اطلاعات دقیقی را در اختیار مدیران قرار میدهند. لذا صاحبان کسب و کارها میتوانند با تکیه به دانشهای مهم و کاربردی این فناوری نوین، اقدام به اخذ تصمیمات دقیق و تاثیرگذار نمایند.
- افزایش بهرهوری:
افزایش بهرهوری از دیگر مزایای گزارشات BI به شمار میرود. امکانات مفید در این نرم افزار، در تصمیمگیری مدیران نقش بسزایی خواهند داشت. از این رو مدیران میتوانند با انتخاب راهکارهای صحیح، شاهد بهرهوری بیشتر کسب و کار خود نیز باشند. از جمله عوامل تاثیرگذار در این رویه، میتوان به پاسخ سوالات زیر، اشاره نمود:
- اولویتهای کسب و کار شما چیست؟
- هر کس چه وظیفهای را بر عهده دارد؟
- روزانه چه کارهایی انجام میشود؟
- تجهیزات مورد استفاده در کسب و کار مورد نظر، کدامند؟
- ضعف کسب و کار شما در چه نقطهای است؟
- کاهش هزینهها:
هوش تجاری به مدیران کمک میکند که کاهش هزینههای نیروی انسانی را تجربه کنند. گزارشات هوش تجاری اطلاعات دقیق و هوشمندانهای از تجزیه و تحلیل دادهها را در اختیار مدیران قرار میدهد. دادهها هر روز از سطح پیچیدگی بیشتری برخوردار میشوند. لذا کسب و کارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل آنها، نیازمند استفاده از نیروی انسانی بیشتری خواهند بود. افزایش نیروی انسانی نیز، افزایش هزینه را برای کسب و کار شما، در بر خواهد داشت. اما این نرم افزار کاربردی، میتواند در کاهش هزینههای نیروی انسانی جهت تجزیه و تحلیل دادهها، نقش مهمی داشته باشد.
موارد استفاده از این نرم افزار چیست؟
از این سیستم در موارد خاصی استفاده میشود. این ابزارهای با تاثیرات فوق العاده میتوانند شرایط ایدهآلی را برای کسب و کار مخاطبین فراهم نمایند. این ابزارها برای ارائهی طیف گستردهای از گزارشات، مانند:
- هزینهها
- فروش
- خدمات مشتری
- نیاز کارکنان
و بسیاری از فرآیندهای دیگر قابل بهره برداری خواهند بود. شاید موارد استفاده از این گزارشات با یکدیگر مشابه باشد اما آنها از نظر وظایف، ارزش، تحویل و هدف بسیار متفاوت خواهند بود.