از اهمیت استفاده از پورتال سازمانی مطلع گردید

پورتال سازمانی

آیا از مفهوم پورتال سازمانی مطلع هستید؟

سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات و… همواره به دنبال بهترین راهکار برای برقراری ارتباط بین کارکنان، مشتریان و… هستند.

ارتباطات کارکنان، مشتریان، مدیران و شرکای تجاری، منوط به تبادل اطلاعاتی و… می‌باشد. امروزه به جهت ورود به دنیای وسیع تکنولوژی‌های مدرن، می‌توان شاهد بهبود کسب و کارهای مختلف نیز بود.

خدمات منحصر بفرد تعبیه شده در پورتال‌ها، امکانات خاصی را برای سازمان‌ها در بر داشته است. در یک تعریف کلی از این مقوله می‌توان گفت که:

Enterprise Information Portal یک سایت منحصر بفرد است که به نوعی ورودی سایت‌های دیگر به شمار می‌رود. در این سایت می‌توانید از خدمات ویژه‌ و رایگانی نظیر: چت رایگان، ایمیل رایگان، موتور جستجو و… بهره‌مند گردید.

پورتال سازمانی
پورتال سازمانی

منظور از پورتال سازمانی چیست؟

از پورتال سازمانی می‌توان به عنوان یک درگاه اطلاعاتی سازمان و یا موسسه نیز یاد کرد. در این پورتال می‌توان شاهد مجموعه‌ای از اطلاعات لازم و ضروری بود که برای یکپارچه کردن اطلاعات در اختیار سازمان و مردم قرار می‌‌گیرد.

اغلب سازمان‌ها برای رفع مسائل چندگانه‌ی خود، اقدام به استفاده از بیش از یک پورتال خواهند نمود. پورتال‌ها با برخورداری از خصوصیات منعطف و کاربردی، بهترین محل کار الکترونیکی برای کاربران، شناخته شده‌اند.

این پورتال‌ها، خدمات ایده‌آل و باورنکردنی را به کاربران ارائه خواهند نمود.

مزایای استفاده از پورتال سازمانی چیست؟

همانطور که ذکر شد، این مقوله مزایای بسیار زیادی را برای کاربران در بر دارد. از جمله مزایای آن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی ساده و سریع کارکنان و کاربران به اطلاعات مورد نظر
  • برخورداری از کارکرد بسیار مطلوب برای بسیاری از اپلیکیشن‌های پرطرفدار و محبوب
  • افزایش دانش و درک کاربران از بهینه سازی سازمان، خروجی اطلاعات و …
  • ایجاد و خلق سبک فعالیت بهبود یافته و مثبت در سازمان‌ها
  • کسب اطلاعات مطلوب و کاربردی بیزینسی
  • فعال کردن پلتفرم‌هایی که مبتنی بر SOA هستند و همچنین استاندارد سازی آنها
پورتال سازمانی
پورتال سازمانی

انواع پورتال‌ها کدامند؟

Enterprise Information Portal یا همان پورتال سازمانی در دو دسته‌ی خاص قرار گرفته‌اند. اغلب کاربران با بررسی آنها، اقدام به بهره برداری از آنها خواهند نمود. این دسته بندی‌ها عبارتند از:

  • پورتال‌های افقی: (این پروتال‌ها از جمله پروتال‌های عمومی شناخته می‌شوند که موارد استفاده‌ی بسیار زیادی را در بر دارند. از جمله کاربران این پروتال، می‌توان به: شرکت‌های مختلف در بخش تجاری، توزیع کننده، تولید کننده و… اشاره نمود.)
  • پورتال عمودی: (هدف و تمرکز این پورتال سازمانی، فقط یک قسمت خاص است. پورتال عمودی یک نقطه‌ی ورودی خاص محسوب می‌شود که در تعاریف مختلف از آن با عنوان Vortal (ورتال) نیز یاد می‌شود.)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *