موفقیت‌های بزرگ با بهره برداری از BI

BI نوعی نرم افزار است که از توانایی داده‌ها در یک سازمان، بهره برداری می‌کند. از این روش با عنوان هوش تجاری در یک سازمان یاد می‌کنند. وظیفه‌ی این نرم افزار، مرتب سازی، مقایسه و همچنین بررسی داده‌ها و اطلاعات یک سازمان است. مدیران با بهره برداری از این سیستم، می‌توانند تصمیمات دقیق و هوشمندانه‌ای را اتخاذ نمایند.

سازمان‌هایی که از BI برای تصمیم گیری‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند اقدامات قابل توجهی را انجام داده و به نتایج قابل قبولی دست یابند. تصمیمات تجاری اتخاذ شده با این سیستم، تصمیمات استراتژیکی هستند که مزایای بسیار زیادی را در بر دارند. سازمان‌ها با بهره برداری از این سیستم، می‌توانند شاهد: بهره‌وری بسیار بالا، افزایش رشد و همچنین بهبود درآمد را تجربه نمایند.  در کنار مزایای ذکر شده، بهتر است بدانید که دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شرکت‌ها را برای بهره برداری از هوش تجاری ترغیب می‌کنند.

فواید بهره برداری از BI در یک سازمان:

در  تبلیغات BI می‌توان شاهد افزایش موارد استفاده از نرم افزار‌های هوش تجاری در یک سازمان بود. اما آیا این سیستم، تاثیر کاربردی بر روی افزایش درآمد و دستیابی به حداکثر سود را در بر دارد؟!؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به مزایای فوق العاده و فواید بی‌نظیر بهره برداری از این سیستم اشاره نمود. از جمله فواید آن عبارتند از:

  • بهبود تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی در یک سازمان: (یکی از فواید انکارناپذیر سیستم BI در سازمان‌ها، گزارش‌گیری دقیق، برنامه ریزی و همچنین تجزیه و تحلیل منحصر به فرد داده‌ها می‌باشد. در بازخورد سازمان‌هایی که از این سیستم بهره برداری نموده‌اند، شاهد ارزیابی عالی در برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل گزارش‌های سازمانی و بسیاری از مزایای دیگر، خواهیم بود.)
  • افزایش دقت در برنامه‌ها: (استفاده از این سیستم در کسب و کارهای مختلف، افزایش دقت در برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل داده‌ها را در بر خواهد داشت.)
  • افزایش درآمد: (این سیستم با پیش‌بینی‌های دقیق و برنامه‌ریزی منحصر بفرد برای افزایش میزان فروش، بیشترین سود و درآمد را برای سازمان‌ها به همراه خواهد داشت.)
  • بهبود ساختار قیمت گذاری: (سیستم BI در کنار فواید بسیار گسترده برای سازمان‌ها، سهولت و دقت بالا در قیمت گذاری را نیز برای آنها، به همراه خواهد داشت.)

نحوه‌ی بهره برداری مفید از این سیستم:

قطعا این سوال نیز برای شما پیش آمده است که چگونه می‌توان از BI به بهترین نحو، بهره برداری نمود؟! با در نظر گرفتن نقش موثر هوش تجاری در فرآیندهای تجاری یک سازمان، بسیاری از مدیران به دنبال راهکارهای مناسب برای بهره برداری از آن هستند. از جمله راهکارهایی که می‌توان از این سیستم در سازمان‌ها استفاده کرد، عبارتند از:

  • برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل فرآیندها
  • هدایت تصمیم‌گیری
  • پیش بینی میزان فروش
  • بهبود در عرضه‌ی محصولات با قیمت مقرون به صرفه و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *