هدف نهایی از تالیف گزارشات BI چیست؟

گزارشات BI

در صورتی که یک سازمان از روش‌های استراتژیک برای تهیه گزارشات BI استفاده نماید، قطعا با مزایای بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

هدف اصلی و مهم برای ارائه‌ی گزارشات هوش تجاری، ارائه‌ی داده‌های جامع می‌باشد. در این صورت مدیران می‌توانند به راحتی به اطلاعات ضروری و تفسیر یافته دسترسی پیدا کنند. در نتیجه با این روش می‌توان شاهد ارائه‌ی بینش‌های علمی دقیق و کاربردی توسط مدیران بود.

ارائه‌ی این گزارشات بر اساس نیازهای مدیران انجام می‌پذیرد.

هدف از تهیه گزارشات BI در یک سازمان، چیست؟!

شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که هدف از تهیه گزارشات BI در یک سازمان چیست؟

مضمون گزارشات هوش مالی چه می‌باشد و برای چه کسانی تهیه می‌شود؟!؟ این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر می‌توانند هدف از تهیه این گزارشات را بیان نمایند.

مفهوم گزارش‌دهی، هنر جمع آوری اطلاعات از منابع متفاوت و ارائه آنها به کاربران نهایی می‌باشد. این گزارشات به نحوی تولید می‌شوند که قابل درک و همچنین آماده برای تجزیه و تحلیل باشند.

گزارشات  هوش تجاری: (این امکان را برای کاربران نهایی فراهم می‌کنند که در کنار مشاهده‌ی و درک داده‌ها، تصمیمات هوشمندانه‌ای را نیز بر اساس آنها اتخاذ نمایند.) این گزارشات بر اساس نیاز مدیران به روش‌های مختلفی طبقه بندی خواهند شد.

گزارشات BI

روش‌های طبقه بندی گزارشات BI:

گزارشات BI را بر طبق اصول و قواعد خاص، طبقه بندی می‌کنند. این طبقه بندی موجب می‌شودکه کاربران بتوانند بر اساس نیاز خود، با سرعت و سهولت بسیار بالا به داده‌های مورد نظر خود دست یابند. از جمله روش‌های طبقه بندی در این گزارشات عبارتند از:

  1. گزارش‌هایی که بر اساس نقش اشخاص و تهیه کنندگان گزارشات دسته بندی شده‌اند.
  2. گزارشاتی که توسط پرسنل‌ها با عنوان گزارشهای مدیریت شده طبقه بندی می‌شوند. (گزارشاتی که در آنها می‌توان شاهد گزارش‌های متقاطع، جداول داده‌‍‌ها، ویژگی‌های تجسم و… بود.)

روش‌های بسیار زیادی برای طبقه بندی این گزارشات مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام از آنها بر اساس نیاز سازمان، انجام می‌پذیرند. لذا قبل از اعمال طبقه بندی خاص برای دسته بندی این گزارشات، باید مهمترین ویژگی‌های گزارشات را شناسایی کرد.

گزارشات BI

مهمترین فواید:

مزایای منحصر بفرد گزارشات هوش تجاری توجه هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌نماید. با توجه به اینکه گزارش‌دهی پیش نیاز ضروری برای تحلیل به شمار می‌رود، باید در تهیه آنها به موارد خاصی توجه نمود. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داده‌هایی که در این گزارشات جمع آوری می‌شوند، در طول زمان ردیابی و قابل دسترسی خواهند بود.
  • کاربران نهایی را به متخصصین کارآمد در حوزه‌ی کاری خود، مبدل می‌نماید.
  • برخورداری از اطلاعات اساسی برای پشتیبانی صحیح از تصمیمات و اقدامات کاربران

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *