اهمیت استفاده از گزارشات BI در کسب و کارهای مختلف

اهمیت استفاده از گزارشات BI

از گزارشات BI چه می‌دانید؟!؟ این گزارشات یکی از ضروری‌ترین گزارشات برای هر کسب و کاری به شمار می‌روند. این گزارشات امکانات مناسبی را برای کاربران رقم می‌زنند. به نحوی که آنها می‌توانند به راحتی به ارتباط بین متغیرها دست یابند. همچنین آنها می‌توانند ترندهای داده‌ها را در طی زمان مشخص مشاهده کنند. لذا این گزارشات نقش مهمی در مدیریت هوشمندانه‌ی کسب و کار را بر عهده خواهند داشت.

 

چرایی استفاده از گزارشات BI

چرایی استفاده از گزارشات BI

اگر شما نیز از آن دسته مدیرانی هستید که به اتفاقات درون سازمان خود اهمیت می‌دهید، قطعا نیازمند استفاده از گزارشات BI  خواهید بود. این نرم افزار بر اساس تهیه گزارشات در سطوح مختلف از داده‌های موجود، طراحی و تولید شده است. لذا مدیران می‌توانند به راحتی و با در دست داشتن این گزارشات، از عملکرد سازمان یا موسسه‌ی خود مطلع گردند.

در تعریف دیگر می‌توان گفت که: هدف از گزارشات هوش تجاری، بهره برداری از داده‌های مناسب جهت اخذ تصمیمات آگاهانه، است. از جمله اهداف این گزارشات ضروری و مهم، می‌توان به حذف کردن سیلوهای یک داده و ایجاد  منبع واحد حقیقت، اشاره نمود. با این فرایند می‌توان به تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها دست یافت. از دیگر دلایل استفاده از این گزارشات می‌توان به:

  • کاهش زمان
  • کاهش هزینه‌ها
  • کاهش نیروی انسانی
  • افزایش درآمد

و … اشاره نمود.

 

ابزار گزارش‌گیری هوش تجاری کدامند؟

ابزار گزارش‌گیری هوش تجاری کدامند؟

ابزارهای هوش تجاری می‌توانند به راحتی و با دقت بالا گزارشات مناسبی را برای کارمندان، تهیه نمایند. این ابزارها اغلب با توجه به نیازهای مخاطبین تعیین و ارزیابی خواهند شد. امروزه شاهد بسیاری از ابزارهای مختلف در کشور هستیم که هر کدام، امکان اتصال به پایگاه‌های داده‌های متفاوت را در بر خواهند داشت. اما برای انتخاب پلتفرم مناسب بهتر است به برخی از موارد توجه ویژه‌ای داشته باشید. مواردی از قبیل:

  • برخورداری از قابلیت Plug & Play
  • برخورداری از داشبوردهای سفارشی سازی شده
  • قابلیت مقیاس پذیری
  • برخورداری از تجربه کاربری بصری

می‌توانند شما را در انتخاب ابزار مناسب همراهی نمایند. نکته قابل توجه در این زمینه، استفاده از ابزارهای و تکنولوژی‌های مدرن است. اگر به دنبال موفقیت پروژه‌ی خود از لحاظ فنی هستید، حتما از فناوری روز دنیا جهت ارائه‌ی ابزارهای مدرن، مطلع گردید. در این صورت موفقیت شما، حتمی خواهد بود.

 

نحوه‌ی تهیه گزارشات BI

یکی از نکات بسیار مهم در تهیه گزارشات BI، نحوه‌ی ساختار و تهیه و توزیع آنها است. این گزارشات اغلب به صورت:

  • چارت‌ها
  • گیج‌ها
  • نمودارها
  • جداول

و … طراحی و تولید می‌شوند. اغلب گزارشات سازمانی به دو روش قابل ارائه خواهند بود. گزارشات مبتنی بر Power BI و یا گزارشات مبتنی بر هوش تجاری On – Premise

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *